juli 25

Vakantie Frankrijk

0  comments

Donderdag 22 juli is het dan eindelijk weer zover. We mogen weer. Met het doosje naar Breda om Isabel op te halen die weer gezellig met me meegaat op vakantie. voor het eerst met haar vriend Thomas nog nieuw in het zeilen, we zijn benieuwd. Bij aankomst in St Annaland uit en ingepakt en eerst nog maar eens een lekkere bak Kapsalon gehaald. De laatste in 4 weken.

Zonsopkomst St Annaland

Afgesproken om vroeg te vertrekken op vrijdagmorgen. 7.45 uur waren we los. Op naar Middelburg. In Middelburg moeten we een nieuwe rubberboot oppikken bij Jos Boone, van de oude boot lieten ineens alle naden los en begon behoorlijk te lekken. Hopeloze zaak om te plakken en te repareren. Bovendien moesten we daar op tijd zijn om de blauwe golf door het kanaal mee te pakken. Begin om 14.37 uur.

Onderweg kwam de trein langsrazen waar Thomas en Gerard inzaten. Die kwamen opstappen in Vlissingen, net voor de zeesluis. Alles verstouwen en toen direct door de sluis. 16.30 de zee op.

Vlissingen

Het begon rustig, maar al snel kwam de wind opzetten, Uiteindelijk onderweg een dikke 6 voor (achter) de kiezen. We hadden de wind nl bijna pal achter. Een onaangename koers waarbij je hard moest werken aan het stuur. Het ging daardoor wel als een speer, want bij de Trappegeer hadden we over de afgelegde 48 mijl een gemiddelde van 8 knopen. Toch maar besloten om Duinkerken binnen te lopen, omdat de wind nog lang door zou staan en omdat we de stroom nu 6 uur tegen zouden hebben, op een smal stuk richting Calais.

De volgende morgen om ca. 10 uur toch weer losgegooid voor het stuk naar Boulogne, er is nog steeds een dreiging van onweer dat op komt zetten. Het hele stuk helaas gemotord, want we hadden geen wind, tegenstroom, wind, stroom mee en toen was de wind op. Uiteindelijk waren we om 19.00 uur in Boulogne.

Logstand 17434 nm.

Tags

Dit vind je misschien ook leuk...

Storm in Zeeland

29 / 30 October

Zou je zo'n avontuur ook wel eens willen beleven?

Neem vrijblijvend contact op.