oktober 31

Verbruik en Onderhoudsboek “Sianthis”

Cijfers Hanse 375 #705 “Sianthis”

Hieronder gegevens betreffende het gasverbruik, brandstofverbruik en data van onderhoud.
Tevens een jaarlijks overzicht vanaf aanschaf. (Nb mijlen in mijlen over de grond,)

2009:
In ontvangst nemen van ons nieuwe schip, een Hanse 375 #705. De eerste tocht was naar de Hiswa te IJmuiden, waar hij als demonstratieschip bij West Yachting lag. Op 12 september werd hij dan eindelijk aan ons overgedragen.
Totaal gevaren mijlen : 00212,0 mijl
Totaal motoruren :        0037,5 hr
Totaal gas :                        1,0 tank
Totaal diesel :               0030,0 ltr

2010:
Na een lange winter (boot was pas eind april ijsvrij) werd de boot overgevaren naar Dintelmond, onze nieuwe ligplaats.
Dit eerste seizoen stonden de Kanaaleilanden op het programma.  Alderney, Guernsey Jersey etc. Verste punt was St. Malo.

Totaal gevaren mijlen : 01670,0 mijl   Cumulatief : 01882,0 mijl
Totaal motoruren :        0141,5 hr      Cumulatief : 0179,0 hr
Totaal gas :                        3,0 tank
Totaal diesel :               0276,0 ltr      Cumulatief : 0296,0 ltr

2011:
Dit jaar begin april de eerste mijlen gemaakt.
In juni de oversteek naar Lowestoft gemaakt. Dit jaar met de toerzeilers naar Engeland. Via Ramsgate een paar dagen in Londen, daarna omhoog naar Lowestoft, vanwaar de terugreis ging.

Totaal gevaren mijlen : 01420,0 mijl   Cumulatief : 03302,0 mijl
Totaal motoruren :        0114,7 hr      Cumulatief : 0293,9 hr
Totaal gas :                        3,0 tank
Totaal diesel :               0183,3 ltr      Cumulatief : 0482,3 ltr

2012:
Weer eerder begonnen. 01 april de eerste tocht gemaakt. Het voorseizoen begon goede en vroeg de eerste weken. Daarna was het alleen maar regen en veel wind. Een aantal keer tochten afgeblazen in verband met het weer.
Dit jaar was, wederom met de toerzeilers, Bretagne aan de beurt. De eerste week tot aan Boulogne was heftig en zwaar. uiteindelijk tot aan Douarnenez gezeild.

Totaal gevaren mijlen : 01604,0 mijl   Cumulatief : 04906,0 mijl
Totaal motoruren :        0153,8 hr      Cumulatief : 0447,7 hr
Totaal gas :                        4,0 tank
Totaal diesel :               0254,5 ltr      Cumulatief : 0736,8 ltr

2013:
Geprobeerd de boot vroeg klaar te maken, helaas had de buurman de boot beschadigd. Dekzeil en boot stuk. Bleek uiteindelijk een schadepost van bijna € 4000,00 te zijn. Het voorseizoen was wat weer betreft dit jaar echt drama. Tot begin juli drama, daarna begon de zomer wel goed. Zomervakantie 2013 was qua weer uitstekend. Dit jaar weinig met gasten gevaren.
Dit jaar was, weer met de toerzeilers, naar Honfleur.

Totaal gevaren mijlen : 01153,0 mijl   Cumulatief : 06059,0 mijl
Totaal motoruren :        0090,1 hr      Cumulatief : 0537,8 hr
Totaal gas :                        2,0 tank
Totaal diesel :               0188,0 ltr      Cumulatief : 0924,8 ltr

2014:
De boot was vroeg klaar. Klaar voor een nieuwe thuishaven. St. Annaland. Dit jaar nog een zwerfplek. Veel mooie weekenden en een lange week naar de zuidelijke Noordzee. Zomervakantie was weer met de toerzeilers, dit jaar naar de Isles of Scilly. Vakntietocht van ruim 1000 nm.

Totaal gevaren mijlen : 01620,0 mijl   Cumulatief : 07679,0 mijl
Totaal motoruren :        0143,2 hr      Cumulatief : 0681,0 hr
Totaal gas :                        4,0 tank
Totaal diesel :               0271,0 ltr      Cumulatief : 1195,8 ltr

2015:
De boot was vroeg klaar. 30 maart gereed om over te varen naar St. Annaland. Klaar voor een nieuw seizoen. Dit jaar nog een zwerfplek. Dit jaar alleen weekenden en een Lowestoft tochty met pinksteren. Nazomeren op de Grecelingen met mooie weekenden en lekker ankeren.
Zomervakantie was eens anders gepland. $ weken in de USA. Geen boot. Vnadaar weinig mijlen dit jaar.

Totaal gevaren mijlen : 00879,0 mijl   Cumulatief : 8571,0 mijl
Totaal motoruren :        0045,0hr      Cumulatief : 00726,0 hr
Totaal gas :                        1,0 tank
Totaal diesel :               0068,0 ltr      Cumulatief : 1263,8 ltr

2016:
De boot was vroeg klaar. 20 maart gereed om over te varen naar St. Annaland. Klaar voor een nieuw seizoen. Dit jaar nog steeds een zwerfplek. Dit jaar alleen weekenden, een Lowestoft rally, een zomervakantie naar Normandie en lekkere nazomerweekenden op de Grevelingen.

Totaal gevaren mijlen : 01463,0 mijl   Cumulatief : 10042,0 mijl
Totaal motoruren :        0109,0 hr      Cumulatief : 00835,0 hr
Totaal gas :                        2,0 tank
Totaal diesel :               0247,0 ltr      Cumulatief : 1510,8 ltr

2017:
De boot was vroeg klaar. 1 april gereed om over te varen naar St. Annaland. Klaar voor een nieuw seizoen. Dit jaar eindelijk een vaste ligplaats, E17. Dit jaar alleen weekenden, een rondje zuidelijke Noordzee, een zomervakantie naar Bretagne en de 8 uren gevaren. Ook veel dagen gasten ontvangen.

Totaal gevaren mijlen : 01463,0 mijl   Cumulatief : 11759,0 mijl
Totaal motoruren :        0136,0 hr      Cumulatief : 00971,0 hr
Totaal gas :                        2,0 tank
Totaal diesel :               0270,0 ltr      Cumulatief : 1780,8 ltr

2018:
De boot was vroeg klaar. hij lag al in het water in St Annaland, dus dat was makkelijk. Klaar voor een nieuw seizoen. Dit jaar al veel dagen en weekenden in dienst van SA-Sailing.
Weinig wind dit seizoen. Een fijne vakantie naar Denemarken, de kleine Belt.
En wederom de 8 uren gevaren.

Totaal gevaren mijlen : 01741,0 mijl   Cumulatief : 13500,0 mijl
Totaal motoruren :        0185,0 hr      Cumulatief : 01146,0 hr
Totaal gas :                        3,0 tank
Totaal diesel :               0340,0 ltr      Cumulatief : 2220,8 ltr

2019:
Ook dit jaar weer vroeg te water, na een grote beurt gehad te hebben aan de motor. 22 maart was het een mooie dag toen hij te water ging en de volgende dag weer naar St Annaland. Dit jaar niet zulk mooi weer gehad als in 2018. Wel een geweldige trip naar Zuid Bretagne. Weinig wind heen, veel maar goede wind terug. ook de 8 uren weer gevaren, nu met een fantastische 6e plek. Volgend jaar nog beter? De laatste maand (oktober) was het weer pet. Het weekend van 26/27 oktober de boot weer winterklaar gemaakt.

Totaal gevaren mijlen : 01803,0 mijl   Cumulatief : 15383,0 mijl
Totaal motoruren :        0153,0 hr      Cumulatief : 01303,0 hr
Totaal gas :                        4,0 tank
Totaal diesel :               0249,2 ltr      Cumulatief : 2470,0 ltr

Brandstof tank : ca. 140 ltr,  Watertank : ca. 300 ltr, Vuilwatertank: ca. 30 ltr

2020:
Dit jaar zijn we weer vroeg begonnen met de boot klaar maken, echter Corona gooide roet in het eten. De boot was klaar mus de zeilen, die zaten nog in de zak. Recreatieve overnachtingen in Zeeland waren verboden. 20 april het eerste tochtje gemaakt. Gelukkig mocht er steeds meer. Zelfs met vakantie ging lukken. Dit jaar weer naar Frankrijk. Carteret (tegenover Jersey) was het verste punt. De laatste maand (oktober) was ook nu weer pet weer. 9 oktober de motor weer een complete beurt gegeven. Deze winter weer op de kant.

Totaal gevaren mijlen : 01370,0 mijl   Cumulatief : 16753,0 mijl
Totaal motoruren :        0100,3 hr      Cumulatief : 01403,0 hr
Totaal gas :                        3,0 tank
Totaal diesel :               0221,0 ltr      Cumulatief : 2691,0 ltr

Brandstof tank : ca. 140 ltr,  Watertank : ca. 300 ltr, Vuilwatertank: ca. 30 ltr

2021:

Nog een jaar coronatijd, toch weer vroeg an de gang met de boot, nieuwe anti fouling, nu van Epifanes. Kijken hoe dat gaat bevallen. Ervaring loop van het jaar is dat je deze antifouling beter kunt schrobben, vooral op de waterlijn. 27 maart waren we weer zover om de boot weer over te varen naar St. Annaland. Eerste weken was het vaak slecht weer of heel harde wind. Nieuw Code zero zeil aangeschaft. Eerste tocht op zee met hemelvaart. De vakantie was Frankrijk weer aan de beurt. Zuid-Engeland viel af ivm corona. Geen stabiel weer dit jaar. Verste punt was Cherbourg dit jaar. Daarna relaxed terug gevaren naar Nederland. Geen gasten dit jaar, ook ivm corona. Naseizoen veel dagtochten gevaren. Boegspriet laten monteren.

Totaal gevaren mijlen : 01591,0 mijl   Cumulatief : 18344,0 mijl
Totaal motoruren :        0133,5 hr      Cumulatief : 01536,5 hr
Totaal gas :                        2,0 tank
Totaal diesel :               0241,0 ltr      Cumulatief : 2932,0 ltr

Brandstof tank : ca. 140 ltr, Watertank : ca. 300 ltr, Vuilwatertank: ca 30 ltr

Gasverbruik

20091 tankje11-09
20103 tankjes02-05, 19-06 en 30-07
20113 tankjes30-04, 19-07 en 12-08
20124 tankjes29-04, 24-06, 30-07 en 18-08
20132 tankjes13-06 en 12-08
20144 tankjes03-05, 22-06, 30-07 en 17-08
20151 tankje20-05
20162 tankjes27-08 en 27-08
20172 tankjes22-07 en 11-08
20183 tankjes12-05, 20-07 en 12-08
20194 tankjes18-05, 25-07, 12-08 en 21-09
20203 tankjes21-06, 08-08, 16-10
20212 tankjes16-07, 16-08

Brandstofverbruik

Brandstof 2009
20-09-20090022,50 hr
19-10-20090036,70 hr30,00 ltr
Cumulatief30,00 ltr30,00 ltr

brandstof 2010
22-05-20100061,50 hr66,00 ltr
17-07-20100084,80 hr19,00 ltr
23-07-20100113,60 hr67,00 ltr
08-08-20100139,90 hr42,00 ltr
18-10-20100179,00 hr78,00 ltr
Cumulatief0296,00 ltr276,00 ltr

brandstof 2011
08-06-20110205,00 hr36,00 ltr
23-07-20110232,70 hr47,30 ltr
10-09-20110278,00 hr79,00 ltr
17-10-20110294,00 hr24,00 ltr
Cumulatief0482,30 ltr186,30 ltr

Brandstof 2012
30-06-20120311,50 hr54,50 ltr
21-07-20120349,00 hr50,00 ltr
02-08-20120385,00 hr80,00 ltr
16-08-20120423,00 hr70,00 ltr
Cumulatief0736,80 ltr254,50 ltr

Brandstof 2013
25-05-20130462,00 hr90,00 ltr
28-07-20130493,50 hr52,00 ltr
17-08-20130528,20 hr46,00 ltr
Cumulatief0924,80 ltr188,00 ltr

brandstof 2014** = rood
25-05-20140551,60 hr38,00 ltr
18-07-20140579,60 hr43,00 ltr
29-07-2014 **0620,00 hr95,00 ltr
09-08-2014 **0664,00 hr95,00 ltr
Cumulatief1195,80 hr271,00 ltr

Brandstof 2015
16-05-20150695,00 hr68,00 ltr
Cumulatief1263,80 ltr68,00 ltr

Brandstof 2016
02-05-20160731,00 hr71,00 ltr
06-06-20160763,70 hr60,50 ltr
09-08-20160796,00 hr65,50 ltr
15-10-20160835,00 hr50,00 ltr
Cumulatief1510,80 ltr247 ltr

Brandstof 2017
02-06-20170860,00 hr50,00 ltr
29-07-20170883,00 hr52,00 ltr
04-08-20170919,00 hr84,00 ltr
26-08-20170962,00 hr84,00 ltr
Cumulatief1780,80 ltr270,0 ltr

Brandstof 2018
07-07-20181005,00 hr70,00 hr
23-07-20181050,00 hr30,00 ltr
26-07-20181057,00 hr75,00 ltr
06-08-20181091,00 hr71,00 ltr
26-08-20181142,00 hr94,00 ltr
Cumulatief2220,80 ltr270,00 ltr

Brandstof 2019
29-06-20191179,00 hr79,00 ltr
22-07-20191222,00 hr90,20 ltr
28-07-20191245,00 hr40,00 ltr
12-08-20191272,00 hr40,00 ltr
Cumulatief2370 ltr249,20 ltr
Brandstof 2020
14-06-2020 1322,00 hr.80,00 ltr.
22-07-20201354,00 hr85,00 ltr
13-09-20201394,00 hr56,00 ltr
Cumulatief2591 ltr221,00 ltr
Brandstof 2021
03-07-20211438,00 hr87,00 ltr
26-07-20211472,00 hr64,00 ltr
17-08-20211510,00 hr90,00 ltr
Cumulatief2832 ltr241 ltr

Motoronderhoud

200915-09-2009bij 0000,00 hr
  • Oplevering door West Yachting te Workum

201029-05-2010bij 0066,00 hr
  • Motorolie vervangen – 2,6 ltr SAEW30
  • Oliefilter vervangen  – 119305-35151

201007-11-2010bij 0179,00 hr
  • Koelvloeistof vervangen – 4 ltr Eurol Coolant XL Longlife
  • Motorolie vervangen – SAE15W40 Eurol Multigrade SHX
  • Oliefilter vervangen   – 119305-35151
  • Brandstoffilter vervangen – 104500-55710

201120-03-2011bij 0179,00 hr
  • Saildrive olie vervangen – door Yanmar dealer

201101-10-2011bij 0285,00 hr
  • Koelvloeistof vervangen – 4 ltr
  • Motorolie vervangen – 2,6 ltr
  • Oliefilter vervangen – 119305-33151
  • Brandstoffilter vervangen

201215-10-2012bij 0448,00 hr
  • Koelvloeistof vervangen – 4 ltr
  • Motorolie vervangen – 2,6 ltr
  • Oliefilter vervangen – 1193505-33151
  • Brandstoffilter vervangen

201318-10-2013bij 0538,00 hr
  • Koelvloeistof vervangen
  • Motorolie vervangen
  • Oliefilter vervangen – 1193505-33151
  • Brandstoffilter vervangen

201412-10-2014bj 0681,00 hr
  • Koelvloeistof vervangen
  • Motorolie vervangen
  • Oliefilter vervangen – 1193505-33151
  • Brandstoffilter vervangen
  • Anti vries buiten systeem (BN jachtservice)

201511-10-2015bij 0726,00 hr
  • Geen koelvloeistof
  • Motorolie vervangen
  • Oliefilter vervangen – 1193505-33151
  • Brandstoffilter vervangen 104500-55710
  • Impeller vervangen (BN jachtservice)
  • Anti vries buiten systeem (BN Jachtservice)

201615-10-2016bij 0835,00 hr
  • Koelvloeistof vervangen
  • Motorolie vervangen
  • Oliefilter vervangen – 1193505-33151
  • Brandstoffilter vervangen 104500-55710
  • Anti vries buiten systeem (BN Jachtservice)
  • Anodes gecheckt en vervangen (BN Jachtservice)
  • Saildrive olie vervangen (BN Jachtservice)

201726-10-2017bij 0962,00 hr
  • Koelvloeistof vervangen (3 ltr)
  • Motorolie vervangen (ca. 3 ltr)
  • Oliefilter vervangen – 1193505-33151
  • Brandstoffilter vervangen 104500-55710
  • Anti vries buiten systeem 

201805-11-2018bij 1146,00 hr
  • 1000 uren beurt uitgevoerd door BN Jachtservice te Dintelmond.
  • Koelvloeistof vervangen (0.5 ltr) (BN Jachtservice)
  • Motorolie vervangen (ca. 3 ltr)  (BN Jachtservice)
  • Yanmar servicekit 005 Oliefilter vervangen – 1193505-33151  (BN Jachtservice)
  • Brandstoffilter vervangen – 104500-55710 (BN Jachtservice)
  • Brandstoffilter O-ring 24341-000440 (BN Jachtservice)
  • Impeller  128990-42200 (BN Jachtservice)
  • impeller o-ring  X02173476
  • Brandstoffilter Delphi 296 (BN Jachtservice)
  • Anti vries buiten systeem  (4,0 ltr) (BN Jachtservice)
  • V-Snaar vervangen 104511-78780 (BN Jachtservice
  • V-Snaar vervangen Y 119831 – 42290 (BN Jachtservice)
  • Onderhoud Saildrive (BN Jachtservice)
  • Anode saildrive                  (BN Jachtservice)
  • Anode saildrive                  (BN Jachtservice)

201918-10-2019bij 1305,00 hr
  • Koelvloeistof vervangen (0,5 ltr)
  • Motorolie vervangen (ca. 3 ltr)
  • Yanmar servicekit 005
  • Oliefilter vervangen – 1193505-33151
  • Brandstoffilter vervangen – 104500-55710
  • Anti Vries buiten systeem (ca. 4 ltr)
202010-10-2020bij 1401,00 hr
  • Motorolie vervangen (ca. 3 ltr)
  • Yanmar servicekit 005
  • Oliefilter vervangen – 1193505-33151 (Hengst H13W01)
  • Brandstoffilter vervangen – 104500-55710 (GFT GFE1388)
  • aandrijfriem vervangen 104511-78780
  • Anti Vries buiten systeem (ca. 4 ltr) (Door BN Jachtservice)
202130-10-2021bij 536,80 hr
  • Motorolie vervangen (ca. 4 ltr)
  • Oliefilter vervangen – 1193505-33151 (hengst H13w01)
  • Brandstoffilter vervangen – 104500-55710 (GFT GFE1388)
  • Koelvloeistof intern systeem vervangen
  • Ant Vries buitensysteem

Tags


Dit vind je misschien ook leuk...

Storm in Zeeland

Storm in Zeeland

29 / 30 October

29 / 30 October
Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Zou je zo'n avontuur ook wel eens willen beleven?

Neem vrijblijvend contact op.